Sora pri Medvodah, 10. 10. 2018
Danes na gostinstvo v
Sloveniji gledamo kot na pomembno gospodarsko dejavnost in kot enega izmed
stebrov turizma, čeprav je delo na tem področju velikokrat podcenjeno. Tega se
zavedamo tudi v Jezeršek gostinstvu, v katerem želimo predvsem mladim, ki se še
odločajo za poklicno pot, sporočiti, da ima tudi delo v gostinstvu svoje
prednosti. Pri tem je seveda ključnega pomena, da dobro delo in trud
posameznika ne ostaneta neopažena kot v marsikaterem slovenskem podjetju,
temveč sta nagrajena. Jure Jezeršek, poslovni direktor, pojasnjuje: »V našem podjetju se intenzivno ukvarjamo s kadrovanjem in
zaposlenimi, predvsem pa krepimo medsebojne odnose in ekipnega duha v podjetju.
Zavedamo se, da brez kakovostne ekipe ne bi mogli dosegati zastavljenih
ciljev.«
Luka Rusić je odličen primer pridnega
študenta, ki je pri Jezerških že leta 2008 začel delati kot natakar. Zaradi
marljivosti in delavnosti je zelo hitro napredoval na delovno mesto F&B managerja.
Danes je Luka nepogrešljiv del ekipe. Do pred kratkim je kot vodja projektov
skrbel, da vsak dogodek tako doma kot tudi v tujini poteka nemoteno. Svoj
predpasnik je nedavno zamenjal za pisalno mizo in prevzel vlogo vodje
cateringa. Želimo mu odlično gonjenje pedalov še naprej, vsem sodelavcem v
cateringu pa čim bolj ubrano in uspešno pot do novih zmag.
Zakaj
ste se odločili za poklic natakarja?
"Že
od malega so me zanimale različne stvari, in tako tudi menjavanje poklicev zame
ni pomenilo večjih ovir, temveč izzive, ki sem se jih veselil. Vseeno pa je obstajal
poklic, o katerem sem vedno trdil, da ga nikoli ne bi opravljal, saj si nisem predstavljal,
da bi komu stregel od spredaj in zadaj. To je bil poklic natakarja. A ker se
zarečenega kruha največ poje, me je prav ta poklic nekako kar sam »poiskal«.
Vse skupaj se je zgodilo po vztrajnem prigovarjanju in prepričevanju tedanjega
sošolca, danes pa odličnega sodelavca in še boljšega prijatelja, ki me je
prepričal, da sem prvič v življenju poprijel za pladenj in postregel prvi
kozarec vina na dogodku v Mariboru. V trenutku sem začutil, da je to delo, ki
ga hitro vzljubiš, še zlasti če tudi sam obožuješ hrano in pijačo ter te
dinamično delo navdaja s pozitivnimi občutji. Navsezadnje – le kdo ne bi užival
ob dobri kapljici in izbrani hrani!
Zanimivo
je, da se je moja izobraževalna pot začela čisto drugje. Po gimnaziji sem
nadaljeval šolanje na pedagoški fakulteti, ker sem bil prepričan, da sem nekako
poklican za poklic učitelja. Pozneje sem ta študij opustil in se lotil študija
turizma. Vse te predhodne izkušnje so mi zagotovo v prid pri trenutnem delu v
gostinstvu. Za dobro opravljanje dela je vsekakor potreben pedagoški čut,
zlasti pri uvajanju novih sodelavcev, kar velja tudi za znanje in poznavanje
turizma, zgodovine, geografije pri delu v tujini ali odkrivanju novih
kulinaričnih zgodb."
Kdaj
ste začeli svojo pot pri Jezeršek gostinstvu in kaj je bilo vaše prvo delo v
tem podjetju?
"Pri
Jezerških sem najprej začel kot študent, in sicer z občasnim delom pri večjih
dogodkih po Sloveniji, kjer sem opravljal delo natakarja. Zgodbo podjetja
Jezeršek sem zelo hitro začutil in ni minilo veliko časa, ko so se naše poti še
bolj prepletle. Navdušila me je predvsem preteklost podjetja, pa tudi sama
organizacija, ambicije in vizija, katere del sem želel biti tudi sam."
Danes
opravljate funkcijo vodje cateringa, pred tem ste bili F & B manager.
Kaj pravzaprav to pomeni, kaj je vaše delo in kako poteka?
"Res je, pri Jezerških sem opravljal delo F & B
managerja, kar bi lahko imenovali tudi vodja strežbe, vendar to zaradi
specifike dela ne drži popolnoma. Moje naloge namreč obsegajo tudi
organizacijski, operativni in logistični del, saj sem odgovoren za izvedbo
večjih ali manjših dogodkov tako doma kot tudi v tujini, za razporejanje vodij
prireditev, ki bdijo nad našimi dogodki, in tudi za samo postavitev
prireditvenih prostorov ter uresničitev zamišljenih delovnih procesov. Takšno
delo mi zelo ustreza, saj mi vsak dan ponuja novo nepozabno izkušnjo."
Bili
ste tudi na Olimpijskih igrah. Kako lahko kot natakar postaneš vodja projektov
na dogodkih, kot so npr. olimpijske igre? Kaj je potrebno za takšno
napredovanje? Katera druga znanja so potrebna?
"Vse skupaj je sila preprosto. Če imaš nekaj resnično rad in
to počneš s strastjo, je uspeh neizogiben. Če si marljiv in odgovoren, lahko
kaj hitro tudi napreduješ, saj tvoje delo in trud pri Jezerških ne ostaneta
neopažena. Vsekakor pa je dobrodošlo, da te stvari, povezane z enogastronomijo,
zares zanimajo. Nenehno je namreč treba spremljati smernice, se poučevati o
vinih in drugih pijačah, raziskovati gastronomska izročila, preizkušati nove
recepte in predvsem iti v svet, kjer je treba vsrkavati novo znanje. Ob tem je
več kot nujno tudi nenehno piljenje tujih jezikov, saj se znova in znova
odpirajo nove zgodbe zunaj meja naše prelepe Slovenije."
Pri koliko dogodkih približno v Sloveniji in tujini na leto
delate? Ali je razlika med delom doma in v tujini? Kje vse v tujini ste že bili
z Jezeršek gostinstvom?
"Vsako leto sem odgovoren za približno sto različnih dogodkov
doma in po svetu. Nekateri dogodki zahtevajo več priprav, drugi spet manj,
nekateri projekti trajajo tudi po več dni. Delo v tujini se razlikuje od dela
doma predvsem v tem, da se v tujini spoprijemamo s še večjimi ovirami, kot je
npr. slabše poznavanje okolja, lokacij, pravil, pa tudi z dejstvom, da prostora
za napake skorajda ni. Zaradi razdalj je tako rekoč nemogoče popraviti nekatere
napake pri načrtovanju ali sami izvedbi."
Z Jezerški se redno pojavljamo v evropskih državah. Veliko
smo na trgih v Italiji, na Hrvaškem, v Avstriji, Franciji, Nemčiji, Veliki
Britaniji, na Češkem, pa še kakšna bolj oddaljena država se najde, med drugim
Rusija, Združeni arabski emirati ipd."
Kot vodja ste odgovorni za nemoten potek dela pri projektu in
za to, da je končni naročnik zadovoljen. Kaj je pri tem najpomembnejše? Ekipa,
posamezniki?
"Najpomembnejše je, da se vsi skupaj zavedamo, da imamo skupen
cilj. Pomembno je, da se projekta že od same ideje ali zasnove lotimo nadvse
odločno in strokovno. Vsaka napaka pri načrtovanju in izvedbi se pozneje prezrcali
na dogodek, na katerem je vodja projekta tisti, ki se mora spopasti z
reševanjem nepravilnosti. Ključnega pomena je, da sodelujemo z roko v roki,
tako prodaja oziroma načrtovalci dogodkov kot kuhinja, skladiščna in
transportna služba ter ne nazadnje tudi osebje v pomivalnici. Posameznik je
resnično samo droben kamenček v mozaiku skupnega uspeha."
Vam je v spominu ostala kakšna zanimiva prigoda, ki se vam je
zgodila pri delu doma ali v tujini?
"Teh zgodb se je z leti nabralo zares veliko. Če bi moral izbrati
samo eno, bi bil krivičen do vseh drugih pripetljajev, ki so se mi zgodili.
Morda je dovolj, če povem, da med pogostitvami v prevoznih sredstvih nisem
delal samo še v podmornici."
Veliko imate tudi opravka z mladimi, ki pridejo k vam naravnost
iz šol. Ali so ti mladi drugačni, kot je bila vaša generacija? Opažate pri njih
kakšne bistvene razlike?
"Zagotovo ima vsaka generacija svoje specifične značilnosti,
dobre in malo manj dobre. Neizpodbitno dejstvo je tudi to, da radi zatrjujemo,
da so vse nove generacija slabše od naše. Sam se s to trditvijo ne strinjam. Mislim,
da je treba pri vsaki generaciji, torej tudi pri posameznikih, iskati prednosti
in pozitivne lastnosti, ki jih premorejo. Vsekakor je izziv poiskati sožitje
med sodobnim načinom življenja na eni strani in tradicijo na drugi. Vseeno pa
me moti preveč zaščitniška družba, ki mladostnike ovija v vato, kar jim vsekakor
onemogoča samostojno osebnostno rast in uveljavitev v družbi."
Kaj
bi želeli sporočiti mladim, ki se odločajo za poklic v gostinstvu?
"Gostinski poklic je velikokrat podcenjen in napačno
predstavljen. Želel bi, da se mladostniki zavedajo, da je vsak poklic zanimiv,
če ga sam narediš takega. Z odkrivanjem razsežnosti tega poklica prideš do
različnih znanj in številnih izkušenj. Tako lahko ob dovolj entuziazma in
profesionalnosti venomer odpiraš vrata, ki te vodijo k odkrivanju novih zgodb,
prežetih z dobrimi okusi, lepimi deželami, marljivi ljudmi in posebnim
privilegijem, da lahko nekoga s svojim delovanjem resnično osrečiš. Ne nazadnje
gre ljubezen skozi želodec in natakar ali kuhar je potemtakem nekakšen Kupid,
ki prinaša ljubezen do ljudi."